Blog

  • 18.05.2023
  • Aktualności
  • Mike

Brief — dlaczego klient agencji marketingowej powinien go wypełnić?

Zacznijmy od początku, czyli od wyjaśnienia, czym ten cały brief jest. 

Najprościej rzecz ujmując — jest to dokument, w którym znajduje się zestaw wytycznych dla agencji marketingowej, według których powinna ona planować, projektować i tworzyć treści na media społecznościowe. Może on być zarówno wypełniony na bieżąco podczas spotkania z klientem, jak i przesłany mu po nim mailowo. 

Brief to punkt wyjścia do rozpoczęcia współpracy klienta z agencją, ale również jest to swojego rodzaju checklista, według której należy sprawdzać przyjęte założenia po przygotowaniu danego projektu czy kampanii reklamowej. 

W zależności od wielkości przedsiębiorstwa oraz planowanego zakresu działań brief przyjmie trochę inną formę i będzie zawierał odpowiednio dobrane pytania. Kwestie, które znajdą się w każdym briefie — czy to dotyczącym logo, strategii w mediach społecznościowych czy też na przykład produkcji wideo to:

  • nazwa firmy, 
  • odnośniki do strony www oraz profili w mediach społecznościowych,
  • branża oraz oferowane produkty lub usługi,
  • przykłady działań konkurencji (tych do naśladowania i niekoniecznie),
  • zakres współpracy,
  • dotychczasowe elementy identyfikacji wizualnej,
  • budżet reklamowy.

Tworzenie historii, które łączą ludzi

Skontaktuj się z nami