Blog
- 18.05.2023
- Aktualności
- Mike
Brief — dlaczego klient agencji marketingowej powinien go wypełnić?
Zacznijmy od początku, czyli od wyjaśnienia, czym ten cały brief jest.
Najprościej rzecz ujmując — jest to dokument, w którym znajduje się zestaw wytycznych dla agencji marketingowej, według których powinna ona planować, projektować i tworzyć treści na media społecznościowe. Może on być zarówno wypełniony na bieżąco podczas spotkania z klientem, jak i przesłany mu po nim mailowo.
Brief to punkt wyjścia do rozpoczęcia współpracy klienta z agencją, ale również jest to swojego rodzaju checklista, według której należy sprawdzać przyjęte założenia po przygotowaniu danego projektu czy kampanii reklamowej.
W zależności od wielkości przedsiębiorstwa oraz planowanego zakresu działań brief przyjmie trochę inną formę i będzie zawierał odpowiednio dobrane pytania. Kwestie, które znajdą się w każdym briefie — czy to dotyczącym logo, strategii w mediach społecznościowych czy też na przykład produkcji wideo to:
- nazwa firmy,
- odnośniki do strony www oraz profili w mediach społecznościowych,
- branża oraz oferowane produkty lub usługi,
- przykłady działań konkurencji (tych do naśladowania i niekoniecznie),
- zakres współpracy,
- dotychczasowe elementy identyfikacji wizualnej,
- budżet reklamowy.